Enter your keyword

„ გვეამაყება ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობა „

განხორციელების ვადები 2022 ნოემბერი – 2023 დეკემბერი

პროექტის კავშირი ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებთან/ზოგადი განათლების შესახებ კანონთან– სკოლამ საგნების სწავლა-სწავლების, სასკოლო პროექტების, სპორტული, სახელოვნებო და საკლუბო აქტივობების (მოსწავლეების, მასწავლებლების, მშობლების ჩართულობით) საშუალებით ხელი უნდა შეუწყოს: 

ა) ურთიერთპატივისცემის, შემწყნარებლობისა და თანასწორობის დამკვიდრებას მოსწავლეებს, მშობლებს და მასწავლებლებს შორის განურჩევლად მათი სოციალური, ეთნიკური, რელიგიური, ლინგვისტური და მსოფლმხედველობრივი კუთვნილებისა. 

ბ) სკოლის საზოგადოების წევრებისთვის შემოქმედებითიდათანამშრომლობითიგარემოსშექმნას; 

გ) მოსწავლეთამოქალაქეობრივიპასუხისმგებლობისგანვითარებასადასამოქალაქოჩართულობას; 

დ) ისტორიული და კულტურული მემკვიდრეობის დაცვას – ისტორიული და კულტურული მემკვიდრეობის პატივისცემა და მათ დაცვაზე ზრუნვა ქვეყნის განვითარების ერთ-ერთ წინაპირობას წარმოადგენს. იგი ხელს უწყობს პატრიოტი, პასუხისმგებლობიანი მოქალაქის აღზრდას. ამის გათვალისწინებით სკოლის საერთო კულტურამ მოსწავლეს უნდა გამოუმუშავოს პატივისცემის გრძნობა და მზრუნველი დამოკიდებულება ადამიანის მიერ წარსულსა და აწმყოში შექმნილი მატერიალური თუ არამატერიალური კულტურის (ტრადიციების, ფასეულობების, სხვ.) ნიმუშებისმიმართ; გაააზრებინოს, რომ მომავალი სწორედ ა მმემკვიდრეობას უნდა დაეფუძნოს;

პროექტის ხელმძღვანელი

პროექტის განმახორციელებელი გუნდი I – XI

I – XI კლასის მოსწავლეებიკლასის მოსწავლეები, ქართულის,მათემატიკის,ისტორიის, სამოქალაქო განათლების, ბიოლოგიის, უცხო ენის,გეოგრაფიის , ხელოვნების  მატემატიკის, ფიზიკა-ქიმიის , სპორტის , ისტის , საღვთო სჯულის პედაგოგები,კლასის დამრიგებლებო,სტუმარი სკოლები, მოწვეული სტუმარი პედაგოგები,ბოლნისის ეპარქიის წარმომადგენლები,ადგილობრივი ტურისტული განყოფილების თანამშრომელი, ბოლნისის  მუზეუმის თანამშრომელი,ბოლნისის კოლორიტი ,ბოლნისის საპატიო მოქალაქე პეტრე დანელია.

პროექტის საერთო ბიუჯეტი (თანხა) – 0 ლარი; გამოყენებული იქნება სკოლის ბაზაზე არსებული რესურსი.

I.პრობლემის დასაბუთება

კულტურული მემკვიდრეობა ის სიმდიდრეა, რომელიც წინაპრებისგან გვერგო და რომლის მესაკუთრენიც ყველანი ვართ. ეს არის ადამიანის არსებობის, მისი სამყაროსადმი შემოქმედებითი დამოკიდებულების გამოხატულება, ისტორიულად ჩამოყალიბებული კულტურული გარემო, რომელიც ქვეყნის სახეს განსაზღვრავს და თითოეულ ჩვენგანს იმ განსაკუთრებულ მუხტს სძენს, რომელიცმხოლოდ თაობიდან თაობაზე გადაცემული ღირებულებების უფაქიზეს ერთობლიობას შეიძლება გააჩნდეს. კულტურული მემკვიდრეობა წარსულთან გვაკავშირებს, აწმყოსთვის მყარ საყრდენს გვაძლევს და მომავლისკენ გზას გვიკვალავს.

კულტურულიმემკვიდრეობისდაცვასმუდამდიდიყურადღებაექცეოდაჩვენსქვეყანაში. საყოველთაოდცნობილია, რომმემკვიდრეობაზეზრუნვისყველაზეწარმატებულიგზაახალგაზრდათაობებისათვისსიძველეებისპატივისცემისგაღვივებადამათიდაცვისმექანიზმებისსწავლებაა.ჩვენიკულტურულიმემკვიდრეობაარარისმუდმივი. მისიდაზიანებაშეუქცევადიპროცესია, რომელიცშეგვიძლიადროშიგავწელოთ, თუმცაბოლომდემაინცვერავიცილებთ. ადამიანებივერაცნობიერებენამფაქტს. ვინაიდანმემკვიდრეობაგადაურჩაასწლეულებსდაათასწლეულებსაცკი, ხალხსჰგონია, რომისმარადიულია. სინამდვილეში, ნებისმიერიწარმოშობისმასალა, რისგანაცშექმნილიაჩვენიკულტურულიმემკვიდრეობა, იქნებაესძეგლი, თუსაგანი, დროთაგანმავლობაშიზიანდებაფიზიკური, ბიოლოგიურიანქიმიურიზეგავლენებისშედეგად.ხშირადგაიგონებთ, რომკულტურულიმემკვიდრეობისდაცვასახელმწიფოსმოვალეობაადამასზეუნდაიყოსმინდობილი. განამხოლოდსამართლებრივიინსტიტუტი – სახელმწიფო – უნდაიყოსპასუხისმგებელიჩვენთვისძვირფასიდამნიშვნელოვანიმეხსიერებისშენარჩუნებაზე?

ბუნებრივია, რომვერიქნებადაჩვენ, თითოეულიმოქალაქეს გვევალებასაკუთარიწვლილიშევიტანოთმემკვიდრეობისგადარჩენისსაქმეში.

1897 წელს ილია ჭავჭავაძე წერდა: „დღესმძლეთამძლეაგარჯა, შრომადანაშრომისგაფრთხილება, შენახვა, პატრონობა“. ჩვენსწინაპართაშრომითშექმნილიმემკვიდრეობაისსაგანძურია, რომლისშენარჩუნებახელისუფალთავალდებულებაცუნდაიყოსდასაქართველოსრიგითიმოქალაქისძალისხმევაც.კულტურული მემკვიდრეობის დაცვას არა მხოლოდ ისტორიული და კულტურული ღირებულება აქვს, არამედ პირდაპირ კავშირშია სახელმწიფოს ეკონომიკურ სიძლიერესთან.

ქართული კულტურული მომკვიდრეობის მოვლა გაფრთხილება და პოპულარიზაცია, ერთერთი მნიშვნელოვანი პრობლემაა მოზარდი თაობისთვის, ვფიქრობთ, აღნიშნული პროექტი დაეხმარება თემში მცხვრებ ახალგაზრზებს გაეცნონ მათ რაიონში განთავსებულ ისტორიულ  ძეგლებს, მოინახულონ, იზრუნონ მათზე და პოპულარიზაცია გაუწიონ. 

ქვემო ქართლის რეგიონი მდიდრია ისტორიული ძეგლებით, აქ  ყოველ ნაბიჯზე შეგხვდება მიტოვებული ხავს მოდებული ეკლესია მონახტერი თუ ციხე -სიმაგრე, გარკვეულ ძეგლებთან მისასვლელი გზაც კი არ არის, არც საინფორმაციო ბანერია განთავსებული. ჩვენი აქტივობების ფარგლებში  მივიძიებთ ინფორმაციას ასეთი ძეგლების შესახებ, მოვინახულებთ, შევძლებთ მათ დასუფთავებას, საინფორმაციო ბანერების განთავსებას, როგორც ადგილმდებარეობის ასევე დაცვის და მოფრთხილების მიზნით. პროექტის ფარგლებში მოხდება მოძიებული და განხორციელებული აქტივობების გაშუქება ადგილობრივ მედია საშუალებებში, ასევე შეიქმნება სოციალურ ქსელში პროექტის შესახებ გვერდი, სადაც განთავსდება ყველა ინფორმაცია.  ვითანამშრომლებთ ადგილობრივ მუზეუმთან მათი დახმარებით და ჩართულობით შევძლებთ პროექტი საინტერესო და ნაყოფიერი გავხადოთ , ასევე პროექტის ფარგლებში განხორციელდება არქეოლოგებთან (ბოლნისის რაიონში) ვიზიტი და დახმარება. 

ქვემო ქართლი გამოირჩევა კულტურული ძეგლების სიმრავლით, რომელთა გარკვეული ნაწილი მივიწყებულია და მომავალმა თაობებმა მათ შესახებ არაფერი. აღნიშნული პროექტი ემსახურება მოსწავლეების მონაწილეობით კულტურული ძეგლების შესახებ  (მივიწყებული) ინფორმაციის მოძიებას, მონახულებას, დასუფთავებას, პოპულარიზაციას თემში, რაიონსა და რეგიონში.

II.პროექტის მიზანი და ამოცანები(რეალისტური, გაზომვადი, დროში მიღწევადი)

პროექტის მიზანია ახალგაზრდების დაინტერესება რაიონში არსებული კულტურული ძეგლების, მათი დახმარებით საზოგადოების ინფორმირება, პოპულარიზაცია  და მოვლა პატრონობა.მნიშვნელოვანია   სკოლის ბაზაზე ისეთი  ღონისძიების განხორციელება, რომელიც გამოიწვევს წაახალისოსსკოლებისმონაწილეობადაჩართვაკულტურულიმემკვიდრეობისდაცვისსფეროში;     გაზარდოსთანამშრომლობისმაჩვენებელისკოლებსადაკულტურულიმემკვიდრეობისძეგლებისდაცვაზეპასუხისმგებელპირებსშორის;  ხელიშეუწყოსგრძელვადიანითანამშრომლობისმოდელისჩამოყალიბებასსკოლებსადაკულტურულიმემკვიდრეობისძეგლებზეპასუხისმგებელორგანიზაციებსშორის,

მნიშვნელოვანია, ძეგლის ან ისტორიული უბნის დაცვასა და მართვაზე პასუხისმგებელ სპეციალისტთა მზაობა, დახმარება აღმოუჩინონ პედაგოგებსა და მოსწავლეებს პროექტის განხორციელების პროცესში, საზოგადოებას მეტი ინფორმაციის მიაწოდება სჭირდება მემკვიდრეობის დაცვის პრინციპებზე;